alfagiuliettaclub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verbruik motoren en gewicht

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Verbruik motoren en gewicht

Bericht  Reginald wo dec 09, 2009 4:47 pm

Is er trouwens al wat bekend over het verbruik van de motoren en het gewicht van de Giulietta.
Reginald
Reginald

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 09-12-09
Leeftijd : 44

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Re: Verbruik motoren en gewicht

Bericht  AlfaMatto wo dec 09, 2009 5:34 pm

Ik heb op Italiaspeed.com wel wat CO2 uitstootgegevens gelezen:

Benzine:

1.4 Turbo 120PK 147 gram/km
1.4 MultiAir Turbo 170PK 137 gram/km
1750 235PK 179 gram/km

Diesel:

1.6 Multijet 105PK 114 gram/km
2.0 Multijet 170PK 128 gram/km
2.0 Multijet 140PK 124 gram/km

Daarbij ga ik ervan uit dat dit voor de handbakken geldt.

AlfaMatto

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 09-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Re: Verbruik motoren en gewicht

Bericht  Reginald wo dec 09, 2009 6:43 pm

Ik vraag dit omdat ik het verbruik zeer belangrijk vind. Vooral van dat start en stop systeem verwacht ik veel van. Zal het verbruik van bijv. een benzine motor lager uitvallen dan 5l/100km (1:20). Het gewicht speelt natuurlijk ook mee.
Reginald
Reginald

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 09-12-09
Leeftijd : 44

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Re: Verbruik motoren en gewicht

Bericht  Admin wo dec 09, 2009 8:11 pm

volgens eigen zeggen zou het start/stop systeem 10% zuiniger moeten zijn,..zal in praktijk altijd wel iets minder positief uitvallen
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 61
Registratiedatum : 06-12-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Amsterdam

https://alfagiuliettaclub.forummotion.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Re: Verbruik motoren en gewicht

Bericht  Roxxi wo dec 09, 2009 8:27 pm

Reginald schreef:Ik vraag dit omdat ik het verbruik zeer belangrijk vind. Vooral van dat start en stop systeem verwacht ik veel van. Zal het verbruik van bijv. een benzine motor lager uitvallen dan 5l/100km (1:20). Het gewicht speelt natuurlijk ook mee.
Reginald zie om een beetje een idee te krijgen:
http://www.autozine.nl/text/802.html (test van de Multiair in de Mito). Beetje 2 ledige conclusie:
Alfa Romeo introduceert "MultiAir". Met deze techniek zouden motoren sterker en tegelijkertijd zuiniger worden. Het eerste model dat van deze nieuwe techniek profiteert is de MiTo. Helaas is het beloofde verbruik in de praktijk lastig te realiseren. Bovendien blijkt het tegelijkertijd geïntroduceerde stop/start-systeem storend traag te werken.
Het toegenomen vermogen heeft zich wel uitstekend kunnen bewijzen. Uit een relatief kleine motor weet Alfa Romeo, mede dankzij MultiAir, veel vermogen te halen. Bovendien is de MultiAir-motor zeer levendig en wanneer hard wordt gereden, loopt het verbruik minder hard op dan gebruikelijk. Kortom: meer plezier, minder schulgevoel.
Roxxi
Roxxi

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 06-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Re: Verbruik motoren en gewicht

Bericht  Reginald wo dec 09, 2009 9:29 pm

Dank je wel Roxxi. Ik weet dat Multiair een topuitvinding is en dat FGA hiermee veel geld mee kan verdienen. Het rijden wordt leuker. Hoge koppel bij lager toerental, minder verbruik, etc. Alle motoren van de Giulietta worden geleverd met het start en stop systeem, waardoor de auto nog zuiniger zal gaan rijden. Dit is te vergelijken met de Bluemotion Polo. M.a.w. het verbruik zal denk ik aanzienlijk naar beneden gaan. Het ligt natuurlijk ook aan de rechtervoet Laughing
Reginald
Reginald

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 09-12-09
Leeftijd : 44

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Re: Verbruik motoren en gewicht

Bericht  Roxxi wo dec 09, 2009 9:35 pm

Reginald schreef:Dank je wel Roxxi. Ik weet dat Multiair een topuitvinding is en dat FGA hiermee veel geld mee kan verdienen (hyundai heeft ook zoiets). Het rijden wordt leuker. Hoge koppel bij lager toerental, minder verbruik, etc. Alle motoren van de Giulietta worden geleverd met het start en stop systeem, waardoor de auto nog zuiniger zal gaan rijden. Dit is te vergelijken met de Bluemotion Polo. M.a.w. het verbruik zal denk ik aanzienlijk naar beneden gaan. Het ligt natuurlijk ook aan de rechtervoet Laughing
Hee Reg, ga hem nu niet vergelijken met een Bluemotion Polo..... lol! De Scirocco mag, maar de auto van het jaar 2010 is mij toch iets te gewoontjes Shocked
Roxxi
Roxxi

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 06-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Re: Verbruik motoren en gewicht

Bericht  LaTiNo147 wo dec 09, 2009 9:54 pm

LaTiNa heeft tegenwoordig een Civic Insight met Start/stop en dat werkt echt ok, op het moment dat je de rem los laat staat de motor weer binnen een halve seconde aan.

LaTiNo147

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 09-12-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Schiedamski

http://www.eerlijkoverhypotheken.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Re: Verbruik motoren en gewicht

Bericht  Reginald wo dec 09, 2009 10:49 pm

Roxxi schreef:Hee Reg, ga hem nu niet vergelijken met een Bluemotion Polo..... lol! De Scirocco mag, maar de auto van het jaar 2010 is mij toch iets te gewoontjes Shocked

Sorry, moest het toch bij naam noemen. Eigenlijk had ik beter doorontwikkelde vuilniswagen moeten zeggen Very Happy
Laat voor op staan dat ik het vuilniswagen merk geen warm hart toedraag Wink
Reginald
Reginald

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 09-12-09
Leeftijd : 44

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbruik motoren en gewicht Empty Re: Verbruik motoren en gewicht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum